RSS

Tuesday 22 May 2012

Hari Ketiga 6 Mei 2012

Hari minggu di bumi bandung kalau di Malaysia mesti kena baca surat khabar baca gosip artis malaysia. tapi di Indonesia tiap-tiap pagi tengok tv rancangan gosip artis sana, melepaskan boring, nak baca surat khabar diaorang tak berapa nak paham.

Aktiviti rombongan cik kiah akan ke Tangkuban Perahu tak la jauh sangat dari hotel Malaka, tempat wajib la kalau ke tanah bandung, tangkuban perahu kalau dalam bahasa kita perahu yang terbalik kalau dilihat dari jauh memang ada nampak la macam perahu yang terlingkup, aku rasa lagenda Tangkuban Perahu ni macam kisah puteri gunung ledang jugak la. Lagenda tangkuban perahu ni kisah seorang perempuan cantik yang digilai oleh anaknya sendiri dan puteri tersebut melatakkan syarat-syarat untuk menikahinya tapi puteri ni bijak la meletakkan syarat-syarat yang tak masuk akal, apa bila tidak terlaksana si anaknya pun mengamuk dan sepak la perahu sehingga terbalik, lebih kurang la kisahnya tapi kalau pemandu pelancong tu tipu kau orang yang membacanya tertipu jugaklah ye.
nak sampai ke atas boleh naik bas, lepas tu kene naik van yang disediakan sebab laluan agak sempit, sejuk jugak la kat atas sana tapi dah ramai orang panas la jugak jadinya.


siap pakai topi ingat panas sangat rupanya tak tapi dah bawak dari malaysia kena la pakai, kat sini ada bau yang kurang menyenangkan, bau dari asap gunung rapi tu la.

papan tanda ni tempat wajib kene gambar kalau tak kene gi semula, beratur la kalau orang ramai.

selesai mendaki, bergambar dan membeli kat Tangkuban Perahu rombongan bergerak ke Taman Wisata Air Panas Alam tak jauh dari Tangkuban Perahu tempat air panas, dah sampai sana merendam la kiki jugak, boleh tahan la panasnya.
ni salah satu menu makan tenghari kita orang, cantikkan hidangan ni, kratif
selesai mengisi perut dan solat tido cukup-cukup dalam bas, rombongan akan ke tempat shoping di FO Bali Heaven dan Rumah Mode

tapi shoping kat Bali Heaven rasa macam orang kaya siap ada orang ikut dan tolong bawa barang tapi sebenarnya tak selesapun ada orang ikut tapi tu cara dia orang layan pelangan sabar je la.
di Rumah Mode ni macam-macam ada dari pakai lelaki, perempuan, budak, beg dan kasut boleh dikatakan macam-macam ada, kat sini saiz besar banyak tak macam kat tempat lain, siap duit je la kalau nak gi sini, bagi 5 jam pun tak cukup.

3 comments:

afee ali said...

cantik pulak tangkuban perahu tu :)

Umie Echah said...

boleh la... dah keje nanti boleh la gi....

FeeFifo6 said...

meriah pjalanan... gi ramai2 best... lagi best kalau ada tukang karut ikut, kekekeke...

Post a Comment

 
Copyright Umie Echah 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .