RSS

Monday 30 July 2012

Aset Berhargaku

Assalamualaikum

entah apa-apa tajuk, tak menarik langsungkan
ada aku kisah, blog aku suka hati aku la kan :)

dah lama nak kongsi aset berhargaku ni
dah banyak jasanya kepada aku
aku beli ni masa megandungkan faiz 
maknanya 3 tahun la ikut umur faiz


walaupun di bulan ramadhan ni ni cuba juga untuk
melakukan senaman dengan benda alah ni
dapat sekejap pun jadi la nak jugak tu
biasalah la perempuan mana boleh berat naik sikit
mula la nak kontrol makan, tapi aku ni lain sikit
bab makan susah sikit nak mengawal aku lebih
rela mambuat senaman, ialah mak dari kecik-kecik
dah ajar minim teh tarikh dan benda-benda bergoreng
mana boleh dah tua-tua ni nak ubah makan benda
sup ke panggang, sekali sekala boleh tapi time puasa ni
yang goreng-goreng tu yang sedap membuka selera

tapi kadang-kadang ada juga masa malasnya
2-3 minggu jugak tak berkayuh basikal ni
biasa la malas menguasi diri

tapi aku rasa tak menyesal membelinya sebab aku 
memang obses dengan penjagaan kesihatan dan berat badan
perempuan ni kalau dah kawin memang susah nak buat
senaman diluar ialah banyak tanggungjawab dirumah
dengan anaknya, mana nak kemas rumah lagi

sebenarnya lain badan kita bila buat senaman
siapa yang mengamalkan akan tahu perbezaannya
tapi kena la semangat yang tinggi nak melakukannya
dulu aku boleh buat 20 minit je tu habis rajin la
tapi alhamdulilah sekarang aku mampu mengayuh 1 jam lebih

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright Umie Echah 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .